czwartek, 7 lipca 2016

Powrót na Wyspę Potępionych - Melissan De La Cruz

Szczęśliwe zakończenie to dopiero początek? Czyli o tym, że w XXI wieku dobrze znane baśnie mają do opowiedzenia więcej, aniżeli mogłoby się to wydawać jeszcze sto lat temu! Nie wierzycie? Przekonajcie się sami za sprawą Wyspy Potępionych... oraz jego ciągu dalszego!
 


DRUGA CZĘŚĆ BESTSELLEROWEJ POWIEŚCI WYSPA POTĘPIONYCH!

Czy bycie dobrym jest trudne? Czasami trudniejsze niż się wydaje, ale o niebo bardziej przyjemniejsze od czynienia zła. Przekonała się o tym paczka przyjaciół: Mal, Evie, Carlos i Jay. Jednakże nie tak łatwo jest im się odciąć od łotrowskich korzeni. Pewnego dnia zaczynają odbierać złowrogie wiadomości. Ktoś zmusza ich do powrotu do domu - na Wyspę Potępionych! Tajemnice się zagęszczają, dlatego przyjaciele postanawiają powrócić ukradkiem na wyspę i dotrzeć do sedna sprawy. Co na niej zastaną? Czy Mal, Evie, Carlos i Jay sobie poradzą i pokonają zło kipiące w nikczemnym sercu wyspy?

"Cóż, obawiam się, że podobnie jak wszystkie sny również i ten nie może wiecznie trwać". - Dobra Wróżka, Kopciuszek

Powrót na Wyspę Potępionych to powrót do starych, dobrych i sprawdzonych postaci klasyki Disneya oraz do magicznego, przesiąkniętego humorem świata baśni i czarów. Każdy, kto zna produkcje Disneya, wie najlepiej, co mam na myśli! W powieści znajdziemy wszystko to, co było w pierwszej części: nawiązania do dobrze znanych bajek Disneya i klasyki baśni, przygodę, humor oraz tę niezwykłą dziecięcą swojskość, gdzie Dobro zawsze zwycięża.

Kto pamięta bohaterów z pierwszej części bądź z filmu, wie, czego może się spodziewać. Delikatny sarkazm, walka o siebie i o swoje marzenia to zaledwie początek drugiego tomu! Autorka kolejny raz pozwala nam się spotkać z dobrze znanymi postaciami - zarówno tymi pozytywnymi, jak i negatywnymi - choć nie zabraknie miłego zaskoczenia w tym aspekcie.


"Od Ciebie zależy, jak daleko się posuniesz. Nigdy się nie dowiesz, dopóki nie spróbujesz". - Merlin, Miecz w kamieniu

Książka została napisana lekkim, prostym językiem, dzięki czemu to publikacja idealna dla młodszego czytelnika. Jestem pewna, że osoby zakochane w pierwszym tomie oraz w filmie Disneya, czekały na drugi tom z niecierpliwością - no i on już jest! Dlatego śmiało możecie chwytać go w swoje rączki i czytać! 

Lubię tak od czasu do czasu powrócić do Disneya. Jako że stare bajki znam już na pamięć (a i tak je kocham i oglądam/czytam, kiedy tylko mnie coś najdzie), lubię też podglądać nowe poczynania twórców. I choć nie czułam się najbardziej odpowiednią adresatką tej historii, nie miałam oporów by przenieść się do tego magicznego świata. Co i Wam polecam!

"To wszystko już się zdarzyło i wszystko wydarzy się znów". - Piotruś Pan


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Powrót na Wyspę Potępionych 
Tytuł oryginału: Return to the Isle of the Lost
Autor: Melissa de la Cruz
Tłumaczenie: Anna Klingofer
Wydawnictwo: Egmont
Seria wydawnicza: Kinoteka/ Następcy #2
Data wydania: 15.06.2016
Liczba stron:320
Oprawa: Miękka
Grupa docelowa: 8-12 lat
Kategoria: Baśnie i bajki

http://egmont.pl/

5 komentarzy:

  1. Czytałam tylko pierwszy tom :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam na półce pierwszą część, ale jeszcze nie przeczytałam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja nawet pierwszego tomu jeszcze nie czytałam, ale mam nadzieję, że uda mi się to nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy tom, mimo że powinien raczej trafić w ręce mojej siostry, to zagarnął mnie całkowicie. Drugi pewnie równie mocno mi się spodoba:)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. niczego bardziej nie chciałam

    OdpowiedzUsuń