sobota, 14 maja 2016

Śpiewająca lipka. Bajki Słowian Zachodnich

Zastanawiające jest to jest, że mimo iż wywodzimy się z dziada pradziada z kultury słowiańskiej... tak naprawdę mało co o niej wiemy. Od początku naszej edukacji uczymy się o prehistorii i historii Grecji, Rzymu... a gdzie w tym wszystkim nasi przodkowie?

Nie sądzicie, że pora to zmienić i stać się bardziej świadomym narodem? A ja wiem, co nam w tym pomoże! Taka pewna niewinna śpiewająca Lipka!


Śpiewająca Lipka to wznowienie bardzo popularnego (a przy tym jakże potężnego tomiszcza) bestselleru PRL. Książka zawiera aż 62 utwory pochodzące z ziem polskich, czeskich, łużyckich, słowackich (stąd też tytuł: Bajki Słowian ZACHODNICH), mające swoje korzenie w regionalnej tradycji i ludowej mądrości!

Tak, moi drodzy, uwielbiam właśnie takie książki. Cudeńka, perełki na mojej półeczce, na które po prostu napatrzeć się nie mogę! Oto zbiór bajek, których nie znałam. Mało tego! Wielu z nich nigdy na uszy nie słyszałam! I jestem święcie przekonana, że większość z Was również nie miała takiej przyjemności. Jakże wiele tracimy...

Zachęćmy naszą babcię bądź dziadka do wspólnej lektury. Może nawet rodzice chętnie przypomną sobie historie swoich dziecinnych lat. To podróż sentymentalna przede wszystkim dla nich. Jednakże - mogę się założyć - że nie mieli oni tak pięknie wydanego tomu!



Śpiewająca Lipka. Bajki Słowian Zachodnich to zbiór opowiadań zamkniętych w twardej oprawie i grubych kartkach. Zdobiącym elementem jest tutaj wstążeczka-zakładeczka, dopasowana idealnie do zielonych odcieni. A to wciąż nie wszystko!

Warto zwrócić uwagę na ilustrację. Nie ma ich w przesycie, lecz tyle ile ich jest... w zupełności wystarczy! W swojej prostocie są przepiękne i idealnie komponują się do całości tekstu. Jeżeli ktoś potrafi docenić ilustracje ucieszy się Śpiewająca Lipką podwójnie!

Księga cieszy oko i serce! Jeżeli macie tylko komu sprezentować takie cudeńko - zróbcie to jak najszybciej. Nie pożałujecie! Tego możecie być pewni! Coś pięknego i godnego uwagi :)


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tytuł:Śpiewająca Lipka. Bajki Słowian Zachodnich
Autor:Zbiorowy
Ilustrował: Helena Zmatlíkova
Przekład: Ligia Jasnoszowa
Wydawnictwo: Media Rodzina
Liczba stron: 312
http://mediarodzina.pl/index.phpOprawa: Twarda
Format: 226x267mm
Dodatki: zakładka-wstążeczka
Kategoria: Legendy


10 komentarzy:

  1. Pewnie, że sprezentuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękny pomysł na prezent, bajek słowiańskich nie znam ale chętnie zapoznania z nimi moja córkę.

    OdpowiedzUsuń
  3. Masz rację, zdecydowanie powinniśmy przybliżyć sobie kulturę słowiańską. Uczymy się mitologii greckiej, a ja np. uważam, że ciekawsza byłaby japońska i właśnie słowiańska :D Z chęcią poczytam młodszej siostrze!

    OdpowiedzUsuń
  4. Z pewnością jest to interesująca książka. Chciałabym mieć możliwość przeczytania jej w najbliższym czasie ;)

    Pozdrawiam!
    http://myfantasticbooksworld.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawa publikacja. Faktycznie idealna na prezent ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Szczerze mówiąc teraz trudno o niej sie czegoś dowiedzieć - ludzie mówią ze tam byli znachorzy i demony, a jako ludzie wierzący nie możemy takich rzeczy czytać - bzdury! A jak na histori mam ziemie Słowianow, to jest to w taki nudny sposób zrobione... Czytałam Szeptuche Katarzyny miszczuk, ktora w bardzo fajny i wesoły sposób ukazuje kulturę słowiańska :)
    Pozdawiam !
    http://fanofbooks7.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Pierwsze słyszę o tej książce. A to, że praktycznie nie uczą nas w szkołach o naszej własnej mitologii i dawnych wierzeniach jest rzeczywiście smutne :/ Niby mam rozszerzoną historię, ale i tak sama mało wiem na ten temat :(
    Okropne są rysunki w tej książce XD serio, przerażają mnie!
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A toś ciekawostkę wynalazła :D Fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Nigdy nie słyszałam jeszcze o tej książce. Masz rację, mało ludzi zagłębia się w dziedzinie mitologii słowiańskiej. Ja sama niewiele o niej wiem, dlatego z chęcią przeczytałabym tą książkę.
    Pozdrawiam!
    zaczytana-w-fantastyce.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń