piątek, 13 maja 2016

Nowości: Nowe wydania Pieśni Lodu i Ognia już są w komplecie!

O mój Boziu, o mój Boziu! Wy sobie nawet nie możecie wyobrazić, jak wyczekiwałam 25. kwietnia z dwóch powodów: książki i serial. Tak, tak, tak! Nie będę ukrywała, że poprzednie edycje książek Martina niekoniecznie wpadły w mojej oko... o niebo bardziej wolę okładki HBO jak i wydania - znacznie większe, no i w twardej oprawie! Takie tomiska przecież zasługują na jak najlepsze wydania! A jak jeszcze do tego dochodził pierwszy odcinek sezonu 6... no nic tylko świętować!

I takie oto słowa napisałam do Was już... siedemnaście dni temu! Ale dalej równie mocno się cieszę!!



Po wielkiej bitwie przyszłość Siedmiu Królestw wciąż wydaje się niepewna... na Wschodzie Daenerys Targaryen włada przy pomocy swych trzech smoków miastem zbudowanym na marzeniach i pye. Tyrion Lannister, uciekłszy z Westeros, gdy wyznaczono nagrodę za jego głowę, postanawia dotrzeć właśnie do Daenerys. Północy broni gigantyczny Mur z lodu i kamienia. Tam właśnie przed Jonem, dziewięćset dziewięćdziesiątym ósmym lordem dowódcą Nocnej Straży, stanie najpoważniejsze jak dotąd wyzwanie - ma bowiem potężnych wrogów nie tylko w samej Straży, lecz również pośród lodowatych istot mieszkających za Murem... W czasie narastających niepokojów fale przeznaczenia nieuchronnie prowadzą bohaterów do największego ze wszystkich tańców...*
 
W Meereen otoczona przez wrogów Daenerys Targaryen chwyta się rozpaczliwych środków, by zachować swoją pozycję. Wielu zabiega o jej względy, lecz ostrzegano ją, by nie ufała nikomu...W Królewskiej Przystani królowa regentka, Cersei Lannister, oczekuje na proces, porzucona przez tych, którym ufała, podczas gdy w położonym na wschodzie mieście Yunkai jej brat Tyrion został sprzedany w niewolę i jest zmuszony na własną rękę szukać wyjścia z opresji. W Braavos Arya Stark poznaje tajemnice Ludzi Bez Twarzy i pamiętanie o swym dziedzictwie sprawia jej coraz większe trudności. Stannis Baratheon pozostawił żonę oraz czerwoną kapłankę Melisandre i pomaszerował na południe, by stawić czoło okupującym Winterfell Boltonom. Tymczasem za Murem armie Dzikich przygotowują się do szturmu... Wszędzie narastają gwałtowne konflikty, w których uczestniczą banici i kapłani, żołnierze i zmiennokształtni, szlachetnie urodzeni i niewolnicy. W czasie narastających niepokojów fale przeznaczenia nieuchronnie prowadzą bohaterów do największego ze wszystkich tańców...**

I tak oto dotarliśmy do piątego tomu, której akcja zbliżona jest do akcji dziejącej się na ekranach telewizorów w czasie seansu szóstego sezonu. Mówię zbliżona, ponieważ każdy miłośnik Pieśni Lodu i Ognia doskonale wie, iż pierwowzór czyli książka znacząco różni się od jej telewizyjnej siostry.

I właśnie o tych różnicach chciałabym poświęcić czas... niebawem. Przede mną teraz nauka, a że sesję wolę zdać jak najszybciej, tak by mieć później spokój aż do października... dlatego też zamiast prawidłowej recenzji najnowszego tomu Pieśni Lodu i Ognia pojawia się oto taka informacja prasowa bardziej. 

To może chociaż Wy już zaraz przeniesiecie się do magicznych miejsc...?

Obiecuję jednak, że jak się w końcu wezmę za sagę Martina - zrobię to od początku do końca! Powrócę raz jeszcze do Gry o tron, następnie przejdę do Starcia królów, Nawałnicy mieczy, Uczty dla wron, aż w końcu do upragnionego Tańca ze Smokami, i będę starała się wyłapywać te najważniejsze kluczowe różnice, by w końcu zachęcić wszystkich nie tylko do oglądania, ale przede wszystkim czytania! 

A że i tak zużywam miejsce na takie oto informację... pozwólcie że jeszcze przedstawię cudeńka! Jak wspominałam powyżej, mnie nowe wydania Pieśni Lodu i Ognia bardzo się podobają! Wolę je od tych z mniejszego formatu, a i cena na ogół jest taka sama! Nareszcie fani mogą mieć na półkach całą wersję okładek HBO na półkach, które prezentują się następująco:


Źródło: zysk.com.pl - Wszystkie książki w twardych oprawach w nowej oprawie!

Niestety ja nadal kompletuję moją serię! Jeszcze chwilkę mi to zajmie, ale jestem pewna, że do wakacji się wyrobię! I będę mieć wszystkie książki na półkach dumnie się prezentujące! Nie mogę się doczekać, aż zasiądę do całej serii - w końcu tyleee wolnego mnie czeka :3

A Wy? Znacie? Czytacie? Oglądacie? Jakie jest Wasze zdanie na temat Pieśni Lodu i Ognia?

* Źródło: zysk.com.pl: Okładka Taniec ze smokami. Część I
** Źródło: zysk.com.pl: Okładka Taniec ze smokami. Część II

21 komentarzy:

  1. Też kompletuję,ale jestem dopiero na"Uczcie ..."
    Uwielbiam zarówno film jak i książki:))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Teraz planuję (w sensie w wakacje :D ) powrócić do początku!
      Wtedy będę pisała na bieżąco, więc liczę, że będziesz mi mówiła, która scena/tom Ci się najbardziej podobała bądź nie!

      Całuski!! :D

      Usuń
  2. Ja spasuje, ale polecę mojemu bratankowi, gdyż on gustuje w takich fantastycznych klimatach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na punkcie Gry o tron oszalało pełno osób! :D
      Dlatego mogę się założyć, że Twój bratanek jeżeli nie czytał, to na pewno minimum słyszał o sławnej sadze Pieśni Lodu i Ognia! :D

      Usuń
  3. Jak ja ci zazdroszczę takich tomów! Podkradłabym Ci <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To nie moje :D
      Ja w domku mam tylko cztery tomy... ale nazbieram całą sagę :D

      Usuń
  4. Oglądam serial, ale też chcę skompletować całą serię sagi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! :D
      Ja to po każdym odcisku rozmawiam z przyjaciółmi i porównujemy nasze spostrzeżenia :D To jedyny taki serial, który przeżywam w takim gronie :3

      Usuń
  5. Piękna kolekcja. :) Ja mam u siebie dwa pierwsze tomy, żaden nie przeczytany, ale planuję je zarówno poznać, jak i wcześniej kupić pozostałe części. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. ja póki co mam tylko dwa pierwsze.na razie mnie nie stać na resztę,bo też muszę mieć w twardej! 😁
    ale kiedyś zbiorę je wszystkie!innej opcji nie ma!
    powodzenia w nauce!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też jestem chora na punkcie twardej oprawy - szczególnie że już dwa tomy (a cztery książki) mam właśnie w twardej... a jestem chora na punkcie estetycznym (książek, oczywiście!). :D

      Usuń
  7. Oglądam, oglądam! Z niecierpliwością wyczekuję każdego nowego odcinka i zawsze mnie czymś zaskakuje :D Czytać też czytam, chyba nawet zostały mi już ostatnie tomy, które do tej pory zostały wydane u nas ;) A okładka "Tańca ze smokami" chyba najbardziej mi się podoba ze wszystkich :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Suuuper! :D
      Nawet nie wiedziałam, że wśród moich blogerskich znajomych jest tyle miłośników Gry o tron :3

      Taniec ze smokami z wszystkich okładek HBO najbardziej mi się podobają! Tak bardzo pasują do serii :3

      Usuń
  8. Ja na punkcie Gry o tron oszalałam :D Zarówno jeśli chodzi o książkę, jak i o serial! Jestem szczęśliwą posiadaczką wszystkich części z tego cyklu, jednak od Uczty dla wron mam stare wydania. Nie przeszkadza mi to, bo i tak są wspaniałecudowneidealne <3 Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aaaa... Super, super, super! :D
      Koleżanko! Już Cię lubię <3 <3 <3

      Usuń
  9. Jestem bardzo ciekawa, czy masz jakieś teorie o "Grze o tron", w które wierzysz. :D Podsuwam tą o królewskiej krwi Jona Snowa. Słyszałaś? Co uważasz? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci ślicznie, ślicznie za tę wiadomość :D
      Już przeczytałam Twój post! Cudny, brawo!!!

      Usuń
  10. Jakie piękne okładki ! <3
    Ja na razie dopiero skończyłam czytać pierwszy tom, ale teraz będę miała mnóstwo czasu, żeby nadrobić zaległości :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyżby po maturze? :D
      To będę czekała na Twoje opinie! ;)

      Usuń
  11. Nie miałam okazji jeszcze się w tę historię wkręcić :) Znajomi namawiają mnie na serial, ale jeżeli miałabym go oglądać, to koniecznie chciałabym najpierw przeczytać książki :) Strasznie jestem ciekawa czy mi się spodobają. Nie wiem tylko, kiedy uda mi się po nie sięgnąć - na razie z fantastyki zabieram się za książki Sapkowskiego :)

    OdpowiedzUsuń