piątek, 20 maja 2016

Liebster Blog Award #4

Aż mi wstyd... tak dawno nie miałam żadnych tutaj LBA (dobra, tak na dobrą sprawę zrobiłam ich raptem... raz... drugi... trzeci! kurczę...). Ja naprawdę nie wiem czemu! Cały czas gdzieś tam miałam je w planach, ale zawsze coś mi wypadało i w końcu zapominałam o nich na dobre.  


Do mojego trzeciego (jak to brzmi, biorąc pod uwagę trzyletni staż!) LBA nominowała mnie Paulinka z Z Książką W Kieszeni, za co bardzooooo jej dziękuję! Dzięki niej w końcu odpowiadam na czyjeś pytania, a i podobne LBA to sprawdzenie, na ile moja miłość do literatury się zmienia na przestrzeni książek lat!

1. Czy zawsze czytasz książki do końca?
No i w końcu mogę się do tego przyznać...
Otóż - nie. Naprawdę z ręką na sercu nie doczytuję bardzo wielu książek do końca. Dziwne, prawda? Mól książkowy (a w dodatku recenzentka!!) nie czyta do końca - no jak tak można?! Ano... można. 
I to z prostej, trywialnej przyczyny - po prostu nie chcę marnować czasu na książki, które całkowicie mnie nie porwały, które mnie nudzą, zniesmaczają. Bo i po co? Wyrobione zdanie i tak, i tak już mam. Oczywiście jeżeli tylko czuję, że książka ma potencjał, a tylko potrzebuje stron na pokazanie się od lepszej strony - cierpliwie czekam :)

2. W jakim książkowym świecie chciałbyś/łabyś się znaleźć?
Dużo ich  jest w sumie. Jeżeli miałabym być szczera, bardzo chętnie weszłabym do świata moich ulubionych powieści. Ostatecznie kto by nie chciał wypić herbaty/kawy z panem Darcym, rozwiązać jakiejś morderczej sprawy z Sherlockiem Holmesem/Herkulesem Poirotem/Jane Marple, przemierzyć pałacowe korytarze z rodziną królewską (chociażby Tudorów) bądź wziąć udział w lekcji latania w Hogwarcie :D

3. Jesteś typem samotnika czy wolisz spędzać czas wokół ludzi?
Jak każdy człowiek (jak przypuszczam) potrzebuję trochę tego, trochę tego, ale przede wszystkim wolę spędzać czas z ludźmi. Oczywiście z tymi, których kocham, lubię, szanuję :D 

4. Czytasz kilka książek na raz czy starasz się sięgać po nie więcej niż jedną w tym samym czasie? 
Kiedyś bym powiedziała, że najpierw czytam jedną, później drugą... ale już mi się zdarza sytuację, że coś mnie goni (dobra - sama siebie gonię) i chce daną powieść przeczytam jak najszybciej, bo dajmy na to długo na nią czekałam. I co robię? Odkładam na moment lekturę, w której jestem w połowie, i zaczynam kolejną! (książkoholik tak bardzo)! 

5. Wolisz czytać w środku czy na świeżym powietrzu?
Na ogół preferuję domek, bo czytanie w samo południe mnie irytuje... jednakże jak jest piękna pogoda i można to pogodzić - bardzo chętnie :D 

6. Jaka jest Twoja ulubiona książka/seria?
Nie, nie, nie! Nie odpowiem na to pytanie, ponieważ... no nie mam jak! Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na to pytanie - szczególnie jeżeli ktoś czyta dużooo! A ja właśnie czytam dużo, dlatego wiem, że na świecie jest stanowczo za dużo dobrych książek, by wybrać tylko jedną! Zapraszam do zajrzenia do Moich Perełek (niebawem zamierzam uaktualnić stronę). 

7. Czy podjadasz podczas czytania? :D 
Nie zaprzeczę :3
Aczkolwiek na ogół - nie :) 

8. Oglądasz seriale? Jeśli tak to jakie?
W sensie teraz? To aby jestem na bieżąco z Grą o tron - wiadomo!
A tak z seriali do najlepszych zaliczam: Dumę i uprzedzenie, ale serial BBC z 1995 żeby nie było! Emmę z BBC, Sherlocka z BBC... coś jakoś mam słabość do produkcji tej stacji :D 

9. Ile książek przeczytałeś/łaś już w tym roku?
Nie mam teraz głowy do liczenia... ale tak przypuszczam, że z pięćdziesiąt :D 

10. W jaki sposób układasz swoje książki na półkach?
Gatunkami - kryminały do kryminałów, młodzieżówki do młodzieżówek, klasyka do klasyki, obyczajówki do obyczajówek i tak dalej! :D 
Jak wrócę do domu na wakacje to porobię zdjęcia, ponieważ ta, którą obecnie posiadam znaaaacznie się rozrosła (ku mojemu zadowoleniu!!).  

Liebster Blog Award #3

21 komentarzy:

  1. A ja też nie doczytuje do końca niektórych książek, z tych samych powodów co Ty;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale - mogę powiedzieć - że ostatnio mam naprawdę bardzo mało takich lektur, które mnie nużą :D I to jest plus! :D

      Usuń
  2. A ja często podjadam, gdyż lubię jeść słodycze, gdy czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ze wszystkich stron smacznie :D
      Jeszcze pewnie do tego kawa lub herbata, jak przypuszczam :3

      Usuń
  3. Zdarza mi się nie przeczytać książki do końca, ale raczej egzemplarze recenzenckie staram się męczyć, jeżeli już mnie jakieś męczą.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja jeszcze nie tak dawno też się męczyłam - dobry plus jest taki, że obecnie biorę tylko te książki, które chcę doczytać (choć nie powiem, zdarzają się wyjątki, ale odkładam książkę dopiero wtedy, kiedy wiem, że akcja się nie rozkręci) :)

      Usuń
  4. A ja uwielbiam czytać na świeżym powietrzu, chociaż mam ku temu niewiele okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zdziwiłam się tym niedokańczaniem książek ;p Ja jak już przebrnęłam z nimi co najmniej połowę, to brnę z nimi do końca, no chyba że wykończą mnie już na samym początku, to wtedy mogę porzucić ;)
    A u mnie książki na półkach ułożone kolorystycznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie to różnie :D
      Po prostu jak ktoś pyta, czy zawsze doczytuję... to nie, nie odczytuję zawsze :)
      Kolorystycznie ładnie to wszystko wygląda, aczkolwiek nie wiem, jak to wygląda, gdy serie są różnokolorowe. Do tego lubię mieć wszystkie książki autora przy sobie :)

      Usuń
  6. Ja bardzo, bardzo poproszę o zdjęcia! :D Uwielbiam podziwiać biblioteczki innych :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To będą :3 Obiecuję! :D
      Bo i sama lubię patrzeć, jak biblioteczka mi się poszerza :3

      Usuń
  7. Bardzo dziękuję za odpowiedzi, świetne jak zwykle :D Ja mimo wszystko staram się czytać książki do końca, ale czy mi wychodzi - to już całkiem inna kwestia. Podczas czytania też RACZEJ nie podjadam. Gra o tron <3 Chciałabym zmienić sposób w jaki układam swoje książki, bo tu nie ma żadnej zasady xD Ale zajmę się tym jak już dostanę nowy regalik. Czekam na zdjęcia biblioteczki!

    Buziaki!!! :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja BARDZO dziękuję! :D
      W końcu jakaś mobilizacja do brania w tym udziału (bo to TY mnie nominujesz - to już wgl. TRZEBA )! :D

      Z tym czytaniem i niedoczytywaniem to wyszła całkiem niezła rozkmina, że aż postanowiłam coś więcej na ten temat napisać!
      Gra o tron <3 Teraz tyle się dzieje! :D

      To w takim razie, gdy ja opublikuję swoje zdjęcie biblioteczki, będziesz miała motywację, by też to zrobić! Porównamy nasze cudeńka <3 <3 <3

      Kiss xxx

      Usuń
    2. Cała przyjemność po mojej stronie :D

      O to super! W Grze o tron dzieje się bardzo dużo to prawda (porównując do poprzedniego sezonu to już w ogóle!) Niestety zatrzymałam się w połowie 4 odcinka, bo tak mi się zacinał, że nie mogłam go obejrzeć do końca i jeszcze tego nie nadrobiłam. Ale spojlery są wszędzie i już wiem co się stanie :D xD

      Ooooo tak, z wielką chęcią!

      Pozdrawiam! <3

      Usuń
    3. Dlatego ja ZAWSZE (przynajmniej ten sezon) oglądam rano w poniedziałki! I to pierwsze co robię (tak idealnie przy kawie :3), bo inaczej zaraz znajomi by mnie informowali, jaki to dany odcinek był! :D
      To w sumie bardzo lubię w GoT - że tyle moich znajomych to ogląda i wspólnie później o tym rozmawiamy! Raz krócej, raz dłużej, ale gdzieś tam obstawiamy, co się może zaraz wydarzyć :3

      Ja miałam takie zacinanie się w trzecim odcinku - ile ja się wtedy naszukałam dobrego pliku to głowa mała... No ale obejrzałam! Jednakże teraz dopiero coś się rozkręca!

      To trzymam za słowo! :*
      Ja tak moją biblioteczkę na spokojnie opublikuję i podpiszę pod koniec czerwca bądź na początku lipca - kiedy już będę grzecznie siedziała w domku... i czytała :3

      Usuń
  8. Też jestem molem książkowym, ale wiele razy zdarzyło mi się nie doczytać danej książki do końca. Nie jesteś jedyna XD
    Jak jest ładna pogoda to czytam sobie na kocu na trawie :) Szkoda tylko, że zamiast skupić się wtedy na fabule książki, cały czas próbuję odgonić od siebie robactwo ;_;

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie jest taka kwestia, że kiedy czytam na zewnątrz - wolę się schować w cieniu, ponieważ mrużenie oczu podczas lektury nie należy do najprzyjemniejszych aspektów mola książkowego :3

      Usuń
  9. ja również często nie doczytuję książek do końca...czasami po prostu się nie da...
    lecz niestety podjadanie i czytanie na zewnątrz nie wchodzi u mnie w grę - zbyt dbam o moje książki 😜
    przepraszam za powyższe ale napisało mi się w odpowiedzi...
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dbanie o książki to dla mnie normalność, aczkolwiek ostatnio zauważyłam, że najbardziej cieszą mnie na półce te książki, które mają widoczny ślad czytania!! :D
      Bo to właśnie moje perełki, do których powracam oraz te, które pożyczam znajomym i rodzince! :3

      Usuń
  10. Wow, aż tyle książek w tym roku przeczytałaś! Szacun!

    OdpowiedzUsuń