sobota, 7 maja 2016

Angielski Gamebook z ćwiczeniami Enigmas [Kevin Hadley]

Nauka poprzez zabawę? Marzenie? Ależ skąd! Trzeba tylko ugryźć od dobrej strony a wiedza, którą tak często zdobywamy w pocie czoła... nagle znajduje się w naszej głowie w mgnieniu oka. Czary? Nie... to tylko Gamebook!

Czytaj wciągającą historię! 
Decyduj o losie bohaterów i zapomnij o tym, że uczysz się angielskiego!



Angielski Gamebook z ćwiczeniami: Enigmas to niekonwencjonalny, oryginalny kurs językowy dostępny dla każdego, z którym mimochodem uczysz się języka obcego. Książka została podzielona na wiele części, w którym to właśnie czytelnik decyduje o zakończeniu... z szesnastu dostępnych wariantów! Gamebook to książka do wielokrotnego użytku, bowiem po każdej lekturze rozdziału dowiadujesz się czegoś nowego. 

A wszystko zaczyna się tak niewinnie... Lecz to od nas zależy, jak dalej potoczy się historia bohatera. Mamy do wyboru kalejdoskop możliwych scenariuszy, dziesiątki z pozoru nic nieznaczących wyborów,  w których to przypadkowe spotkania otwierają nowe możliwości. Co możemy zrobić? Możemy wysłać bohaterów w podróż na Ukrainę tropem zagubionej książki Schulza, do Death Valley w poszukiwaniu UFO, do Berlina po Złotego Niedźwiedzia za najlepszy film, do słotnej Szkocji śladami wspomnień... a to wciąż zaledwie kilka rozwiązań! 


Wnętrze książki. I tylko prolog zawsze się zgadza - reszta zależy od nas!
 
Przyznam, że nie mogłam doczekać się najnowszej pozycji Angielskiego Gamebooka. I jestem pewna, że każdy, kto miał szansę mieć w swoim ręku Near Death Experience (czyli wcześniejszy tom z tej serii) czuje to samo.  Ostatecznie kto nie lubi decydować o zakończeniu? Uczyć się z przyjemności i cieszyć się z rozszerzających się horyzontów?

Jeżeli Near Death Experience był dla Was zbyt wielkim wyzwaniem... tym razem poziom powinien być dla Was odpowiedni. Książka została przygotowana z myślą o początkujących - uczniach na poziomie A2-B1. Jednakże i ja znalazłam w Enigmasie coś dla siebie: nowe słówka, zwroty, o których wcześniej nie wiedziałam, bądź po prostu o których zapomniałam. Także warto! 
 
Przykładowe ćwiczenia, czyli sprawdzenie, jak dobrze zrozumieliśmy rozdział.


Do każdego rozdziału otrzymujemy ćwiczenia na dwie strony, co pozwala sprawdzić, czy aby na pewno wszystko dobrze zrozumieliśmy. Brzmi jak matura? Otóż nie do końca. Ich urozmaicenie uniemożliwia znudzenie. Zadania są najróżniejsze: od pytań do przeczytanego rozdziału, po krzyżówki i połączenia synonimów/antonimów, do uzupełniania luk. Nie zabraknie nawet uzupełniania akapitu odpowiednimi słowami czy całymi zwrotami! Słowem - znużenie nam nie grozi! 

Jak na taką książkę do nauki nawet cena nie jest wygórowana. A na ilość słownictwa, zadań, możliwości, jakie oferuje Angielski Gamebook... moim zdaniem - warto! Uczę się na studiach języka obcego i uwierzcie mi, że właśnie o takich lekturach bym marzyła. A przecież marzenia są po to, by je realizować... i skoro nie przyszła góra do Mahometa, to Mahomet przyszedł do góry - trzeba szukać na własną rękę! Także polecam! 


Wciągnij się w grę i poznaj REAL ENGLISH!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ 
Tytuł: Enigmas
Autor: Kevin Hadley
Wydawnictwo: Edgard
Seria: Angielski z ćwiczeniami
Poziom: A2-B1
Data wydania: marzec 2016
Ilość stron:192
Oprawa: miękka
Format:135x190mm 
Kategoria: Edukacyjne
http://www.jezykiobce.pl/





14 komentarzy:

  1. Trzeba przyznać, że to naprawdę pomysłowa książka :D Może się na nią skuszę :D
    LeonZabookowiec.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moze wlasnie czegos takiego szukam. Lece na strone poszukac jak stoi cenowo;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To coś dla mnie, bo mój angielski, zaraz po skończeniu szkoły, zaczął spadać w dół. A język warto znać :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak! Języki obce to niezbędna umiejętność w XXI wieku ;)
      Ale z takimi pomocami dydaktycznymi... to sama przyjemność <3

      Usuń
  4. No z angielskiego jestem ciołek kołek totalny... Gdzie kupię tę książkę?! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, kochana, kochana <3
      Ty nie ciołek, lecz Rysiek jesteś! :*

      Kupić - gdziekolwiek ;) Empik, Matras, księgarnie stacjonarne bądź internetowe ;)

      Usuń
  5. Ach, ileż to razy miałam zamiar wreszcie zabrać się za angielski :) kiedyś planowałam nawet wybrać się na filologię angielską, ale chociaż wybrałam inaczej to zawsze lubiłam się angielskiego uczyć :) Fajnie wiedzieć, że powstają takie publikacje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak? Filologia angielska? :D
      I co się stało, że jednak nie wybrałaś tego kierunku? :)

      Usuń
    2. Do dziś sobie zadaję to pytanie :) Całe liceum miałam taki plan, zdawałam rozszerzoną maturę, a później nie złożyłam papierów na ten kierunek. Chyba zaczęło mi się wydawać, że sobie nie dam jednak rady. Szkoda, ale cóż :) Dziś wybrałabym jeszcze inaczej - chętnie poszłabym na filologię polską :)

      Usuń
    3. No proszę Cię - nigdy więcej nie myśl, że sobie nie dasz rady!
      Kto jak nie Ty?! :D

      Usuń
  6. Czekam właśnie na swój zestaw :)

    OdpowiedzUsuń