czwartek, 17 grudnia 2015

Sisters 2: Będzie zabawa

Swego czasu zaczynałam właśnie od komiksów. Tak, tak... Nie czytałam książek bez obrazków (W końcu były takie nudne! Jak można czytać coś bez ilustracji?!), lecz właśnie sięgałam po takie historie jak W.I.T.C.H., Winx Club czy Odlotowe Agentki. Lata minęły, a mnie się wydawało, że wyrosłam z tej formy literatury (Można w ogóle dołączyć komiks do literatury? Hmm.. MOŻNA). Takie oto było moje błędne myślenie, ponieważ - wierzcie bądź nie - ale komiksy są naprawdę dla wszystkich!

Przykład? Proszę bardzo! Oto przed Wami recenzja drugiego tomu komiksu pod tytułem Sisters 2: Będzie zabawa, która jedynie pozornie wydaje się pozycją tylko dla małych dziewczynek. Ale najpierw - co znajdziemy w tym numerze?

Drugi tom pełnej gagów serii familijnej o perypetiach dwóch sióstr, nastoletniej Wendy i o kilka lat młodszej Marine. Choć dziewczynki kochają się na zabój, ciągle rywalizują. Kiedy jednej na czymś bardzo zależy, potrafi nawet wykorzystać drugą, byle tylko osiągnąć cel. Jednak zaraz potem zgodnie współpracują, stawiając czoło rodzicom albo kłopotom. Trudno być na co dzień wspaniałą siostrą, jeśli „ta druga” ciągle cię wkurza. A gdy jeszcze dochodzą sprawy miłosne i marzenia o wspaniałym dorosłym życiu, okazuje się, że codzienność dziewczynek wcale nie jest usłana różami...

Jednostronicowe historie o dwóch siostrach są tworzone przez scenarzystę Christophe’'a Cazenove’'a (autora tekstów do niemal 40 serii humorystycznych dla dzieci i dorosłych, który dopiero w 2008 roku dzięki Sisters (9 tomów) dołączył do grona autorów największych bestsellerów frankofońskiego rynku komiksowego) oraz scenarzystę i rysownika Williama Maury’'ego, który oprócz Sisters zajmuje się kolorowaniem plansz do kilku innych cykli.

gildia.pl

Sisters 2: Będzie zabawa pochłonęłam w chwilę i ledwie po odłożeniu tego tomu już zaczęłam się niecierpliwić, by poznać ciąg dalszy przygód tej radosnej pary rodzeństwa (który - de facto - będzie miał premierę już wkrótce!). Po prostu tej historii nie da się nie pokochać! I to nie tylko ze względu na element humorystyczny, który wypływa z każdej pojedynczej strony, ale także ze względu na to, że Sisters wcale tak mocno naciągane nie są - naprawdę przypominają relacje dwóch sióstr.

Jeżeli poszukujecie dobrej serii komiksów, polecam byście sięgnęli po właśnie wydawany cykl Sisters. Zabawy będzie co nie miara, a i może trochę wzruszeń przybędzie.

PS. Zapraszam na Q&A z nagrodami z okazji konkursu urodzinowego!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Sisters: Będzie zabawa
Tytuł oryginalny: Sisters: À la mode de chez nous
Wydawca oryginalny: Bamboo Édition
Wydawnictwo: Egmont 12/2015
Rok wydania oryginału: 2008
Liczba stron: 48
Format: 215x290 mm
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Papier: kredowy
http://egmont.pl/Druk: kolor
ISBN-13: 9788328110267
Wydanie: I
Cena z okładki: 24,99 zł 

6 komentarzy:

  1. Dawno temu też czytałam komiksy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z komiksów się nie wyrasta ;)
      Dalej mają coś do zaoferowania ;)

      Usuń
  2. Fajna seria. Na prezent wydaje się idealna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj, tak ;)
      Jestem pewna, że będzie idealnym prezentem dla młodszych dziewczynek w szczególności!

      Usuń
  3. Ja jakoś nigdy nie przepadałam za komiksami i nigdy zbytnio mnie do nich nie ciągnęło (fotostory w Bravo i BravoGirl się nie liczą, prawda? :D ) Ale, może tak z czystej ciekawości bym do takiego komiksu zajrzała :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto się przekonać, że to też ciekawa forma przedstawienia historii ;)

      Usuń