wtorek, 15 grudnia 2015

Bajki: Mieszko i Przyjaciele [Grażyna Górnicka] oraz Antoś Mrówek i Hania Biedronka [Włodzimierz Malczewski]

Zauważyłam, że dawno na moim blogu nie było typowo polskich - a co ważne: NOWYCH - bajek. Dlatego postanowiłam to zmienić jak najszybciej i sięgnęłam po dwie publikacje wydawnictwa Novae Res, czyli dwóch debiutantów na naszym rynku. O jakie książeczki chodzi? O Mieszko i przyjaciele Grażyny Górnickiej oraz Antosia Mrówek i Hania Biedronka Władzimierza Malczewskiego. 


Mieszko i jego drużyna to bohaterowie sześciu wierszyków, które na wesoło prezentują perypetie dzielnych rycerzy, niezdarnych giermków, a nawet pewnego tchórzliwego konia, który porzuca swego pana... Dlaczego?

By dowiedzieć się historii dzielnych wojowników, musicie przeczytać sami te rymowane wierszyki. Oprócz wojowników spotkacie także smoka, piękną królewnę, bukiet magicznych kwiatów, przesoloną zupę i wiele, wiele innych ciekawych, acz nieprzewidywalnych postaci.


Grażyna Górnicka ugryzła w ten kawałek "pączka literackiego", z którym akurat rzadko spotkamy się na polskim rynku. I pewnie dzięki temu te sześć opowieści jest tak uroczych, że aż chce się czytać. Moim zdaniem warto zapoznać się z Mieszkiem i przyjaciółmi - szczególnie, jeśli jest się chłopcem zakochanym w rycerzach.

Antoś Mrówek i Hania Biedronka to dwoje przyjaznych owadów, które chętnie oprowadzą swego czytelnika po niezwykłym świecie pełnym tajemnic i zagadek. Świat, który kusi pomimo licznych obaw. Tym światem rządzą nieznane reguły, a odkrywanie go to nieustanna przygoda...


 MALI ODKRYWCY RUSZAMY W ŚWIAT!

Gdy dziadkom rodzą się wnuki, oni kupują im prezenty:
śpioszki i kaftaniki, czapeczki i skarpetki, grzechotki
i gryzaczki, pluszowe i szmaciane przytulanki.
Gdy na świat przyszły nasze, tym zajęła się moja żona, 
a ja napisałem dla nich bajki.
Dziadek Włodek 

Antoś Mrówek i Hania Biedronka całkowicie urzekła mnie od pierwszych stron. Przyjrzyjcie się chociażby samej okładce, która jest dziesięciokrotnie piękniejsza w rzeczywistości - a w środku jest tylko lepiej! To naprawdę przeurocza książka dla młodszych czytelników, która sprawi, że pokochają świat wyobraźni!

Polecam obie książeczki z całego serca! Jeśli szukacie dobrego prezentu dla dziecka - wiedzcie, że książka to zawsze najlepszy podarunek!



Książeczki można zakupić na zaczytani.pl:
http://zaczytani.pl/

3 komentarze:

  1. Na prezent jest rzeczywiście idealna. Będę polecać.

    OdpowiedzUsuń
  2. Książeczki ciekawe, ale najbardziej zaintrygowała mnie "Antoś Mrówek i Hania Biedronka". :)

    OdpowiedzUsuń
  3. ,,Antoś Mrówek i Hania Biedronka,, bardziej mi się podoba. Książki dla dzieci w prezencie oczywiście muszą być:)

    OdpowiedzUsuń