wtorek, 28 kwietnia 2015

Na ostatni guzik. Rok z księdzem Janem Twardowskim

Chyba powinnam stworzyć sobie własne - kolejne już - wyzwanie: przeczytać wszystkie książki autorstwa księdza Jana Twardowskiego! Uwielbiam zarówno jego prozę, jak i poezję, ponieważ obie te formy są naprawdę dla wszystkich - czy to dla dużych, czy małych! 

Tym razem przygotowałam dla Was nową, ale jakże wyjątkową publikację Wydawnictwa Święty Wojciech!

Czy ktokolwiek z was zadał sobie chociaż raz pytanie, jak wiele okazji do uśmiechu, świętowania oraz upamiętniania wydarzeń spotykamy w ciągu jednego roku - od stycznia do grudnia? Nie? To pora to zmienić! 

"Na ostatni guzik. Raz z księdzem Janem Twardowskim" to zbiór tekstów z całego dorobku literackiego pisarza. Autor pokazał na swój własny, charakterystyczny sposób każdy pojedynczy dzień z trzystu sześćdziesięciu pięciu, zaczynając od Nowego Roku, a kończąc na Sylwestrze. Stworzył tym samym serdeczną, życzliwą i jakże mądrą opowieść, trafiającą do serca dzieci i dorosłych - taką, która przygotuje nas do świąt, przypomni o ważnych rocznicach, ale też otworzy oczy na otaczający świat, czym samym nauczy wrażliwości i dobroci tak potrzebnej w codzienności! Jednym słowem - jak określiło to wydawnictwo - pomaga przygotować się do ważnych dni całego roku i zapiąć wszystko na ostatni guzik!

Książka jest przepiękna! To ponad dwieście stron, z których nie tylko tekst Jana Twardowskiego (krótsze i dłuższe wiersze oraz opowiadania), ale także i liczne, kolorowe ilustracje przywołują uśmiech na twarzy! Całość została podzielona na dwanaście rozdziałów, czyli tyle, ile jest miesięcy w roku. Znajdziemy w niej opowiadania zarówno na temat tak codziennych dni jak ferie zimowe czy wakacje, Nowy Rok, Dzień Babci i Dziadka, czy też wspomnienia o smutniejszych momentach, takich jak Droga Krzyżowa oraz II wojna światowa!

Źródło własne
Wszystko jest kolorowe, radosne i bardzo dobrze przemyślane! "Rok z księdzem Janem Twardowskim" naprawdę został dopięty na ostatni guzik! Ilustracji jest tu co nie miara, a każda pojedyncza naprawdę przyciąga wzrok - gromkie brawa biję pani Elżbiecie Kidackiej, za tak znakomite wywiązanie się ze swojego zadania! Co mnie bardzo cieszy - a na co zawsze zwracam uwagę - to fakt, iż nigdy obrazek nie nachodzi na tekst, zatem nie ma problemu z odczytaniem żadnego słowa!

Źródło własne
Oto publikacja, na którą tak długo czekałam, choć byłam całkowicie nieświadoma! Książka na każdy dzień tygodnia przez calutki rok! To właśnie w niej odnajdziemy tę niesamowitą miłość księdza do Boga i ludzi. Coś cudownego, co zachwyci na pewno każdego mola książkowego - lecz nie tylko! Gorąco polecam! Wspaniały prezent z okazji... jak i bez okazji!

 ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Tytuł: Na ostatni guzik. Rok z Janem Twardowskim
Autor: Jan Twardowski
Ilustrator: Elżbieta Kidacka
Wydawnictwo: Wydawnictwo Święty Wojciech
Data wydania: 2015
Liczba stron:216
Oprawa: Twarda
https://www.swietywojciech.pl/Ksiazki/Literatura-dziecieca-i-mlodziezowa/Dzieci/Na-ostatni-guzik-Rok-z-ksiedzem-Janem-TwardowskimWymiary: 210x270 

16 komentarzy:

  1. Jakie piękne wydanie! Muszę je mieć!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam wiersze ks. Twardowskiego :))

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam księdza Twardowskiego! A jeszcze te wszystkie wydania dla dzieci są po prostu piękne! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Na prezent dla mojej cioci, świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. Rzeczywiście - książki idealna na prezent :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ to piękna książka na prezent, choć ja szukam czegoś trochę bardziej dorosłego z okazji bierzmowania :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ładne wydanie, chociaż sama książka mnie nie zachęca.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam wiersze ks. Twardowskiego i z przyjemnością zapoznałabym mojego brata z jego twórczością. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne wydanie:) Rozglądnę się.

    OdpowiedzUsuń
  10. Zdecydowanie ta książka musi znaleźć się na mojej półce :) ksiądz Twardowski był wspaniałym człowiekiem :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Już wiem komu podaruję :).

    OdpowiedzUsuń
  12. Jak spojrzałam na okładkę, to pomyślałam: toż to bajka dla dzieci, a tu taka niespodzianka :-) może kiedyś sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja chcę taką książkę. Na prawdę piękne ilustracje, aż nie mogę się na nie napatrzeć :)
    Bardzo podoba mi się to, że jest na każdy dzień, co znacznie wydłuży przyjemność jej czytania :D
    addictedtobooks.blog.pl

    OdpowiedzUsuń
  14. Wydanie prezentuje się niesamowicie ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mam tę książkę w domu i potwierdzam, że jest to wspaniałe wydanie.

    OdpowiedzUsuń